فلاشینگ نما حرفه ای

خانه » فلاشینگ نما حرفه ای

فلاشینگ نما چیست؟

انواع مختلفی از فلاشینگ وجود دارند که هرکدام موارد استفاده خود را دارد. برخی از این فلاشینگ ها عبارت اند از: فلاشینگ نما ساختمان، فلاشینگ پنجره، فلاشینگ سقف، فلاشینگ شیروانی، فلاشینگ بام. اما ما در این مطلب قصد داریم در مورد فلاشینگ نما ساختمان صحبت کنیم.

با توجه به گذشت زمان و پیشرفت چشمگیر بشر در زمینه ساختمان سازی. این نیاز دیده شد که برای بنای به وجود آمده نیاز به شکل و شمایل خاصی میباشد. که به وسیله معمارهای موجود در آن زمان و با توجه به ابزارهای موجود. نما های اولیه شکل گرفته و تشکیل شدند. از اولین نماهای به وجود آمده در صنعت ساختمان میتوان به نما های: چوبی و سنگی اشاره کرد. این نوع نما با توجه به موقعیت جغرافیای آن کشور و وجود منابع مورد نیاز گسترش پیدا میکرد. اما این نوع نما های موجود دارای مزایا و معایب خاص خود بودند.

فلاشینگ نمای حرفه ای

فلاشینگ نمای حرفه ای

مزایا و معایب نمای قدیمی

برخی از کشور ها با توجه به وجود منابع چوبی خوب اقدام به نما دهی به وسیله چوب کردند. که زیبایی خاصی را به نما میداد و مورد پسند خیلی از افراد بود. اما با گذشت زمان این نوع نما دچار فرسودگی میشد. و به مرور زمان از بین میرفت. و هزینه نگهداری آن بسیار بالا بود. برخی از کشور ها نیز بیشتر به نماهای سنگی روی اوردند که این نوع فلاشینگ نما نیز ویژگی های خود رو داشت. اما این نوع نما با گذشت زمان و بر اثر فرسایش از بین میرفت و زیبایی خود را از دست میداد.

با توجه به این وضع نما های قدیمی نیاز به نمایی با مقاومت بالاتر و عمر بیشتر داشتند. که در این اینجا فلاشینگ نما پدید اومد. که از ورق های آهنی تشکیل میشد. و به وسیله فرم دهی توسط دستگاه های صنعتی و لعاب کاری در برابر تغییرات آب و هوایی بسیار مقاوم بود. و با گذشت زمان به سرعت زیبایی خود را از دست نمیداد. با توجه به مزایای فلاشینگ نما این صنعت به سرعت رو به رشد رفت. و انوع آن شکل گرفت.

چرا فلاشینگ نما؟

همونطور که در بالا توضیح دادیم فلاشینگ نما به سرعت با توجه به پوشش گسترده خودش محبوبیت خاصی رو به دست آورده بود. به صورتی که به راحتی میتوانسند در صنعت ساختمان نما های قدیمی رو با فلاشینگ نما پوشش بدهند. و به راحتی از این نما استفاده کنند. فلاشینگ نما دردسر بسیار کمتری رو نسبت به نماهای قدیمی داشت و با توجه به سرعت بالا در نصب و مقاومت و زیبایی فوق العاده خودش بسیار مقرون به صرفه تر از سایر نما ها بود.

ساختار فلاشینگ نما

این نوع نما ساختار بسیار ساده ای داره به صورتی که از ورق های فولادی با ضخامت های مختلفی با توجه به درخواست مشتری انتخاب میشه که به وسیله لایه ای محافظ با رنگ دلخواه در سطح نما استفاده میشود.

ابزار های نیاز برای نصب

برای نصب نیاز به ابزار های خاصی نیست. اما به مهارت بالایی نیاز است. برخی از ابزارهایی که برای نصب در ساختمان نیاز هستند عبارت اند از:

  • دستگاه برش ورق صنعتی
  • دستگاه فرم ده خم سازی ورق(هیدرولیکی)
  • دستگاه اندازه گیری لیزری متراژ
  • تراز دیجیتال
  • بازوی بلند کننده
  • دستگاه میخکوب

زمان تقریبی نصب و هزینه

زمان تحویل  نصب با توجه به ابعاد پروژه و درخواست کارفرمایان مشخص میشود و به طور متغییر میباشد.و نمیتوان به راحتی قیمت فلاشینگ نما رو مشخص کرد. پس با توجه به قیمت شاخص بازار گروه صنعتی ایلیا بهترین خدمات خود را به شما عزیزان ارائه میدهد.

Call Now Button
Call Now Button